Her er de mest stilte spørsmålene, vennligst kontakt oss hvis du trenger mer hjelp.

Jeg har lagt inn bestillingen, hva skjer nå?

Etter at du har lagt inn din online ordre og fortsett med betalingen, blir du omdirigert til din kvitterings-side og mottatt e-post bekreftelse for bestillingen.

 Når du har bestilt, begynner vi å håndtere bestillingen, når bestillingen din er klar, sender vi deg varene med posten med e-postmeldingen som inneholder bestillings-detaljer sammen med sporings-nummeret.

* Hvis du bestiller med betaling senere (som Klarna), må du betale Klarna fakturaene i henhold til din valgte betalingsmåte med dem.

Er min online bestilling betalt?

Når du legger inn bestilling online i nettbutikken vår www.byggengros.no, velger du mellom forskjellige betalings-alternativer, uansett alternativ du betaler online med, vil bestillingen bli plassert og utbetalt til oss i ByggEngros. 

Ved bestilling via Klarna, vil du få fakturaer fra Klarna for å betale i henhold til betalingsmåten mellom deg og Klarna.

Jeg fikk ikke ordrebekreftelse på e-post?

Hvis du ikke mottok ordrebekreftelse til e-posten din, er det antagelig på grunn av:

1. Du skrev ikke inn e-posten din riktig.

2. Du kan få e-posten i spam-mappen.

Hvis du har dette problemet, kan du skrive oss tilbutikk@byggengros.no så vi kan bekrefte bestillingen din for deg og sende deg e-postmeldingen for ordrebekreftelsen.

Hvor lang tid til jeg mottar bestillingen?

Vi har varene våre som vises på nettet, tilgjengelig for levering i disse tre typene:

1. Varer som vi har i vårt eget lager (på lager): leveringsdato for slike varer er mellom 3 og 5 dager på maks (vi sender vanligvis innen 24timer)

2. Varer som vi får dem fra våre leverandører hver uke(fjernlager): Disse varene som er merket som (fjernlager) skal bestilles fra leverandøren og leveres til oss innen 4 til 7 arbeidsdager, når vi har levert varen din fra leverandøren, starter vi leveringen til deg direkte.

3. Varer etter ordre (ved ordre): Noen varer har endret situasjon for tilgjengelig på leverandørens lager, levering av slike varer kanta 15 dager 

Vi informerer deg via e-post eller telefon om din ordre-situasjon hvis det er noen mulig eller uventet forsinkelse.

 

Hvor er bestillingen min nå?

Når vi har sendt bestillingen din, sender vi deg e-post som har sporings-nummeret slik at du kan undersøke om ordresituasjonen. Ved uvanlig forsinkelse informerer vi deg om eventuell endring i leveringsdato.

Jeg vil redigere bestillingen min

Hvis du vil legge til eller endre noe i bestillingen din, kan du kontakte oss til: butikk@byggengros.no

Jeg vil returnere, endre eller kansellere bestillingen:

Du har rett til å starte retur innen 14 dager etter mottak av bestillingen, retur gebyrene per post skal betales av klienten.

For retur, endring eller kansellering av bestillingen din, kontakt oss til: butikk@byggengros.no

Les mer om Kjøps og bruksbetingelser

Mer?

Trenger du mer hjelp, svarer vi deg gjerne, kontakt oss på e-post til: butikk@byggengros.no eller på telefon: 55117700

Here are the most frequently asked questions, please contact us if you need more help.

I placed my order, what happens now?

After placing your online order and proceed with payment, you will be redirected to your online receipt page and receive email confirmation for your order.

Once you place your order, we start to handle your order, once your order is ready we send you the items by post with the email that has your order details along with the tracking number.

In the email you have also a copy of your invoice from Bygg Engros, you do not need to pay anything to Bygg Engros, the invoice is just for your purchase reference.

* If you order by pay later (like Klarna) you have to pay Klarna the invoices according to your selected payment method with them.

Is my online order paid?

When placing order online on our net store www.byggengros.no, you choose between different payment options, regardless the option you pay online with, your order will be placed and paid to us at Bygg Engros.

In case of ordering via Klarna, you will get invoices from Klarna to pay according to the payment method between you and Klarna. 

I did not get order confirmation by email?

If you did not receive order confirmation to your email, then it is probably because of:

1.         You didn't enter your email correctly.

2.         You might be received the email in yourSpam folder.

If you have this issue, please write us to butikk@byggengros.no so we can confirm your order for you and resend you the email for your order confirmation.

 

How long time until I receive my order?

We have our items which displayed online on our site available for shipping in these three types:

1. Items that we have in our own stock (in stock): the delivery date of such items is between 3 to 5 days at max (we usually ship within 24 hours)

2. Items that we get them from our suppliers every week (remote stock): These items that marked as (remote stock) are to be ordered from the supplier and delivered tous within 4 to 7 working days, once we have your item delivered from the supplier, we start the shipping to you directly.

3. Items by order (by order): some items have changing situation of availably at supplier stock, delivery for such items might take 15 days

We inform you by email or phone about your order situation if there is any possible or unexpected delay.

Where is my order now?

Once we ship your order we send you email that have the tracking number so you can investigate about order situation. In case of unusual delay, we inform you about any possible change in delivery date. 

I want to edit my order

If you want to add or change something in your order, contact us to: butikk@byggengros.no

I want to return, change or cancel my order

You have the right to start a return within 14 days from receiving your order, the return fees by post is to be paid by the client.

For return, change or cancelling your order contact us to: butikk@byggengros.no

Read more about terms and conditions (in Norwegian)

 

More?

Need more help, we are happy to answer you, contact us by email to: butikk@byggengros.no or by phone: 55117700

GENERELT KJØP- OG LEVERANSEVILKÅR

Litt og rask informasjon om vilkårene for bruk:

1- Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager. (Kunden betaler forsendelseskostnaden for retur)

2- Leveringsdato varieres i henhold til varestatus på lager. Varer som er klare til å sendes fra vårt lager tar fra 1 til 3 dager å sendes fra lageret, mens andre varer som er hos leverandører eller fjernlager tar fra 4 til 7 dager å bli sendt fra oss. Noen varer (som tunge verktøy) kan noen ganger sendes av leverandørlagrene).

3- Leverings- og lagerstatus er nevnt for hvert produkt på vår hjemmeside, og du vil bli varslet i bekreftelsesemailen om det.

4- Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft. Vi tar forbehold om mulige skrive-/trykkfeil. rett til å kansellere bestillingen og gjøre kjøperen full refusjon.

6- Du kan alltid kontakte oss (Bygg Engros) hvis du trenger å redigere eller kansellere bestillingen (og få full refusjon) så lenge bestillingen fortsatt ikke er sendt av Bygg Engros.

7- Din betalte ordre er alltid inkludert mva.

Bestilling og betaling online

Betaling på byggengros.no utføres enten gjennom en tredjeparts-tjeneste, Vi bruker Stripe (les Stripe Services Agreement — Norway her), Klarna (les her om Klarna Vilkår og betingelser) og Paypal (les om: Juridiske avtaler for PayPal-tjenester her), eller direkte gjennom direktebankoverføring. Din informasjon vil alltid behandles konfidensielt og sikkert.

Betaling med kredittkort skjer i to trinn; først reserveres beløpet påkortet eller kontoen din, deretter trekkes beløpet når varen sendes. Din kontoeller kort blir trukket for kjøpesummen før varen forlaterforsendelsesstedet.

Nettbutikkenfølger de internasjonale sikkerhetsstandardene SSL sikkerhetsstandarder forkryptering av data. Nettbutikken tilbyr følgende betalingsalternativer:

A.Betaling med de mest anvendelige kreditt- og debetkort som VISA og MasterCard.Nettbutikken garanterer at ingen debet- eller kredittkort vil bli belastet førde bestilte varer eller tjenester er bekreftet tilgjengelig, og klargjort forforsendelse til den oppgitte leveringsadresse.

C.Bankoverføring*:

Mottaker: Bygg Engros AS

Kontonummer: NO49 5205 0616 452

Kontonummer IBAN: NO4952050616452

Banknavn: DNB

Swift: DNBANOKKXXX

Levereringstider

Bygg Engros lagerfører de fleste av produktene som vises på Websiden.

Varer somfinnes på lager sendes fra vårt lager innen 1-3 arbeidsdager som angis på websiden. Om leveringstiden skulle avvike fra dette vil Bygg Engros gi beskjed,forutsatt at du har oppgitt korrekt e-postadresse. Ved forsinkelse har du retttil å heve kjøpet uten ekstra kostnader.‍

NB - dersom vi er midlertidig utsolgt kan det ta 3-7 dager fra noen av leverandørene å få varene til oss - de sendes da ut samme dag som vi får dem inn døren.‍
Noen varer kan ta litt mer tid for levering hvis vi trenger å bestille dem fra leverandør,i tilfelle har vi ikke varen du bestilt på lager, kan sendes fra vårt lager innen 5 til 7 dager. Vi informerer kunde om forventet leveringstid på vår nettside og på nettkvitteringen.

Vanlige leveringstid er 3-5 dager hvis varen er på lager - vi sender alltid varene så fort som mulig. Dersom det skulle oppstå forsinkelser informerer vi kunden etter beste evne, kunden står da fritt til å kansellere kjøp og få refundert kjøpesum.

Frakt og levering

Bygg Engros bruker Bring som speditør for å håndtere gods og forsendelser. Fraktalternativ som tilbys er bedriftspakke, hjemmeleveranse samtpost-i-butikk. For ordre over 999 kr. betaler Bygg Engros alltid frakteninnenfor Norge, uansett antall kolli og kollistørrelse. Fraktavgift tillfallerkunden ved order under 999 kr. Avgiften er 150 kr MVA. inkludert (maksimum vekt 24kG), hvis en vare i bestillingen er mer enn 25kg, vil fraktkostnad bli lagt til (i henhold til fraktpriser)

*Noen verktøy eller produkter kan ha fraktkostnader lagt til og inkludert i den viste prisen. I slike tilfeller vil du se et notat på produktene som sier at prisen inkluderer en fraktkostnad.

Elementer som har et notat som sier fraktkostnad er lagt til og inkludert i prisen kan bli billigere hvis du henter det fra butikken vår i Bergen.

Vi jobber stadig for å bli enda bedre på levering. NB - dersom vi er midlertidig utsolgt kan det ta 3-4 dager fra noen av leverandørene å få varene til oss - de sendes da ut samme dag som vi får dem inn døren.

Les her om Bring servicevilkår: https://www.bring.no/kundeservice

Transportskade

Vi tar ansvar for varer som skades eller kommer bort før varer leveres til deg.Om varen kommer bort eller at du ved mottak oppdager at forsendelsen ertransportskadet, skal du melde dette til Bring samt til vår kundeservice: Tlf: 04045.Pakker som skades eller blir borte bort ved en returforsendelse tar Bygg Engrosikke ansvar for.

Uhentet pakke

For pakke som ikke hentes ut hos Bring innen angitt tidsfrist, forbeholder vioss retten til å debitere kunden for vår fraktkostad, posten returfrakt til Bygg Engros samt administrationsavgift. Dette gjelder selv om Bygg Engros har sendtproduktet til kunden "fraktfritt".

Ved Retur

Retur Address:

Adresse: Bygg Engros AS, Sandbrekkeveien 98, 5225

Returprosess:

Når vi mottar og tester maskinen, starter vi refusjon.

Returnerte pakker etter mer enn 14 dager (starter fra datoen pakken hentet/levert til kunden) vil ikke bli refundert.

Kunden betaler returkostnad (frakt).

Maskiner må være i originale esker og i ubrukt situtasjon for å bli akseptert for retur av oss.

Informer oss på e-post om du vil returnere og grunnen til å returnere. Det hjelper oss med å utvikle bedre service for kundene våre.

Hvis vi leverte feil vare, kontakt oss for å få en returskjema, så kan du sende oss feil vare uten å betale for levering.

Fornøyd Kunde-garanti - 14 dager åpent kjøp

Foruten angreretten som ovenfor gjelder Bygg Engros Fornøyd Kunde-garanti. Somkunde vil man ofte kjenne på et produkt før man kjøper det. Derfor lar vi deregjøre det og gir dere 14 dagers full returrett. Om du som kunde angrer kjøpeteller anser at varen ikke svarer til dine forventninger har du full rett til åsende tilbake varen med full kreditering eksklusive leveringskostnader. Produktetskal da returneres i originalstand i originalpakke. Samme returprosedyregjelder som ved angrerett ovenfor.

Garanti vilkår

Bygg Engros har kun ansvar under garantien for at varen fungerer og beholderkvaliteten i en viss tid. De fleste produkter i vårt sortiment omfattes av 1til 2 års garanti, men også lengre garantitider kan gjelde visse produkter.Informasjon om garantitiden angis ved de respektive produkter. Hvis ingeninformasjon om garantitid oppgis på produktet, gjelder 1 år. Om varen undergarantitiden forringes på en måte som omfattes av garantien, betraktes det somen mangel. Du har da rett til å kreve at varen repareres, men også bytte kankomme til å skje om kostnaden for reperasjon blir urimelig høy.


Feil som kommer av følgende årsaker omfattes ikke av garantien: - enulykkeshendelse etter at du har fått varen, - forsømmelse, - unormalbruk/håndtering - om du ikke følger bruk- og serviceanvisninger
Om en skade oppstår, kontakt alltid Kundeservice på 55 11 77 00, så hjelper videg med returnering av varene. Når du kontakter oss må du oppgi dittordrenummer. Bygg Engros betaler returfrakten, kontakt derfor Kundeservice på 55 11 77 00 og be om en forhåndsbetalt returfraktseddel.

Angrerett

Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager. Angerfristen løper ut 14 dager etter den da du, eller en tredjepart pådine vegne, tar imot varen. Hvis du vil benytte deg av angreretten skal du sende oss en klart og tydeligbeskjed om at du angrer ditt kjøp (til eksempel et brev sendt per post eller-post).

Det skal tydelig framgå hvem som er avsender og at det gjelderangrerett. Send beskjeden til vår kundetjenste på: butikk@byggengros.no‍ for at du skal rekke å utøve din angrerett i tide holder det at du sender ossdin beskjed om at du tenker utøve angreretten innen angrefristen har gåttut.

Hvis du angrer på ditt kjøp og bruker din angrerett kommer vi å betale tilbakealle betalinger vi har fått fra deg, eksklusive leveringskostnader som du som kunde må bære selv.

Tilbakebetaling foretas helst med samme betalingsmåte somdu brukte ved bestilling (eller, om betaling ennå ikke har blitt utført for deaktuelle varene, se til at fakturaen krediteres snarest mulig, men senest innen 14 dager etter at vi har fått din beskjed om at du angrer kjøpet. Forutsetningen er at vi har fått tilbake varene eller bevis på at du har sendttillbake varene.

Du skal sende varen til oss uten unødig forsinkelse, senest 14 dager etter atdu medelte oss om din beslutning om å fratrede avtalen. Du er ansvarlig for varenes minkende verdi som følge av annen håndtering ennhva som er nødvendig for å bestemme varenes art, egenskaper og funksjon.

Personopplysninger

Medmindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre depersonopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføreforpliktelsene etter avtalen. Hvis selgeren vil benytte kjøperenspersonopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklameeller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, måselgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen.


Bygg Engros streber etter å håndtererpersonopplysninger på best og sikrest mulig måte. Under får du en nærmerebeskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene. Når du handler hososs, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette erinformasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger,samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessutenpålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring,avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at dennehistorikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn ogsåip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.


Kortnummer oppbevares ikke av Bygg Engros utoverdet som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemermed belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Vi samler også inn ogoppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søkerpå, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalgog tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å visedeg relaterte produkter. Informasjonen benyttes også for å produseretrafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging. Vi bruker og kreve encookie for å kunne registrere seg samt gjennomføre en bestilling. Vi tilbyralle våre kunder å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig åmotta dette, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registreringpå megaflis.no eller i våre butikker. Det er også enkelt å melde seg av frae-postliste, dette gjøres ved å følge informasjon gitt i evt. tilbud du mottar,eller ved å sende oss en e-post.


Bygg Engros selger ikke personopplysninger tiltredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon medtredjepart.

Øvrig

Vi reserverer oss for eventuelle skrivefeil, feilaktig publiserte priser,spesifikasjoner og tekniske data. Ved spørsmål, er du mer enn velkommen til åkontakte Kundeservice.

Bygg Engros As

Org.nr 812 546 902
butikk@byggengros.no
Tel: +47 55 11 77 00