Her er de mest stilte spørsmålene, vennligst kontakt oss hvis du trenger mer hjelp.

Jeg har lagt inn bestillingen, hva skjer nå?

Etter at du har lagt inn din online ordre og fortsett med betalingen, blir du omdirigert til din kvitterings-side og mottatt e-post bekreftelse for bestillingen.

 Når du har bestilt, begynner vi å håndtere bestillingen, når bestillingen din er klar, sender vi deg varene med posten med e-postmeldingen som inneholder bestillings-detaljer sammen med sporings-nummeret.

* Hvis du bestiller med betaling senere (som Klarna), må du betale Klarna fakturaene i henhold til din valgte betalingsmåte med dem.

Er min online bestilling betalt?

Når du legger inn bestilling online i nettbutikken vår www.byggengros.no, velger du mellom forskjellige betalings-alternativer, uansett alternativ du betaler online med, vil bestillingen bli plassert og utbetalt til oss i ByggEngros. 

Ved bestilling via Klarna, vil du få fakturaer fra Klarna for å betale i henhold til betalingsmåten mellom deg og Klarna.

Jeg fikk ikke ordrebekreftelse på e-post?

Hvis du ikke mottok ordrebekreftelse til e-posten din, er det antagelig på grunn av:

1. Du skrev ikke inn e-posten din riktig.

2. Du kan få e-posten i spam-mappen.

Hvis du har dette problemet, kan du skrive oss tilbutikk@byggengros.no så vi kan bekrefte bestillingen din for deg og sende deg e-postmeldingen for ordrebekreftelsen.

Hvor lang tid til jeg mottar bestillingen?

Vi har varene våre som vises på nettet, tilgjengelig for levering i disse tre typene:

1. Varer som vi har i vårt eget lager (på lager): leveringsdato for slike varer er mellom 3 og 5 dager på maks (vi sender vanligvis innen 24timer)

2. Varer som vi får dem fra våre leverandører hver uke (fjernlager): Disse varene som er merket som (fjernlager) skal bestilles fra leverandøren og leveres til oss innen 4 til 7 arbeidsdager, når vi har levert varen din fra leverandøren, starter vi leveringen til deg direkte.

3. Varer etter ordre (ved ordre): Noen varer har endret situasjon for tilgjengelig på leverandørens lager, levering av slike varer kanta 15 dager 

Vi informerer deg via e-post eller telefon om din ordre-situasjon hvis det er noen mulig eller uventet forsinkelse.

 

Hvor er bestillingen min nå?

Når vi har sendt bestillingen din, sender vi deg e-post som har sporings-nummeret slik at du kan undersøke om ordresituasjonen. Ved uvanlig forsinkelse informerer vi deg om eventuell endring i leveringsdato.

Jeg vil redigere bestillingen min

Hvis du vil legge til eller endre noe i bestillingen din, kan du kontakte oss til: butikk@byggengros.no

Jeg vil returnere, endre eller kansellere bestillingen:

Du har rett til å starte retur innen 14 dager etter mottak av bestillingen, retur gebyrene per post skal betales av klienten.

For retur, endring eller kansellering av bestillingen din, kontakt oss til: butikk@byggengros.no

Les mer om Kjøps og bruksbetingelser

Mer?

Trenger du mer hjelp, svarer vi deg gjerne, kontakt oss på e-post til: butikk@byggengros.no

Here are the most frequently asked questions, please contact us if you need more help.

I placed my order, what happens now?

After placing your online order and proceed with payment, you will be redirected to your online receipt page and receive email confirmation for your order.

Once you place your order, we start to handle your order, once your order is ready we send you the items by post with the email that has your order details along with the tracking number.

In the email you have also a copy of your invoice from Bygg Engros, you do not need to pay anything to Bygg Engros, the invoice is just for your purchase reference.

* If you order by pay later (like Klarna) you have to pay Klarna the invoices according to your selected payment method with them.

Is my online order paid?

When placing order online on our net store www.byggengros.no, you choose between different payment options, regardless the option you pay online with, your order will be placed and paid to us at Bygg Engros.

In case of ordering via Klarna, you will get invoices from Klarna to pay according to the payment method between you and Klarna. 

I did not get order confirmation by email?

If you did not receive order confirmation to your email, then it is probably because of:

1.         You didn't enter your email correctly.

2.         You might be received the email in your Spam folder.

If you have this issue, please write us to butikk@byggengros.no so we can confirm your order for you and resend you the email for your order confirmation.

 

How long time until I receive my order?

We have our items which displayed online on our site available for shipping in these three types:

1. Items that we have in our own stock (in stock): the delivery date of such items is between 3 to 5 days at max (we usually ship within 24 hours)

2. Items that we get them from our suppliers every week (remote stock): These items that marked as (remote stock) are to be ordered from the supplier and delivered to us within 4 to 7 working days, once we have your item delivered from the supplier, we start the shipping to you directly.

3. Items by order (by order): some items have changing situation of availably at supplier stock, delivery for such items might take 15 days

We inform you by email or phone about your order situation if there is any possible or unexpected delay.

Where is my order now?

Once we ship your order we send you email that have the tracking number so you can investigate about order situation. In case of unusual delay, we inform you about any possible change in delivery date. 

I want to edit my order

If you want to add or change something in your order, contact us to: butikk@byggengros.no

I want to return, change or cancel my order

You have the right to start a return within 14 days from receiving your order, the return fees by post is to be paid by the client.

For return, change or cancelling your order contact us to: butikk@byggengros.no

Read more about terms and conditions (in Norwegian)

 

More?

Need more help, we are happy to answer you, contact us by email to: butikk@byggengros.no

Ved Retur:

Returprosess:

1- Når vi mottar og tester maskinen, starter vi refusjon.


2- Returnerte pakker etter mer enn 14 dager (starter fra datoen pakken hentet/levert til kunden) vil ikke bli refundert.


3- Kunden betaler returkostnad (frakt).


4- Produktet skal returneres i den stand du mottok det og ubrukt.


5- Du skal pakke inn produktet slik at det ikke vil ta skade under frakt tilbake til oss. Emballasje og merkelapper skal være intakt. Maskinens originale eske må brukes inn sendingspakke, slik at de ikke er tapet eller skrevet på.

Informer oss på e-post om du vil returnere og grunnen til å returnere. Det hjelper oss med å utvikle bedre service for kundene våre.‍


Les mer om: Kjøps- og bruksbetingelser på vår nettside: www.byggengros.no/bruksbetingelser

HUSK :)

Original eske

Sett maskinen inn originalboksen i en annen eske for sending. Ikke: skriv på, bruk post-klistremerkepapir, bruk pakketapeoriginalboksen av maskinen som du skal returnere.

Original pakke

Maskinen må være i samme situasjon som du mottok den (med alle relevante kataloger eller relevant tilbehør følger med maskinen)

Retur Address:

Bygg Engros AS, Sandbrekkeveien 98, 5225 - Bergen, Norge.

Hvis vi leverte feil vare, kontakt oss for å få en returskjema, så kan du sende oss feil vare uten å betale for levering.

For spørsmål om nettbutikk-bestillinger